Followers

Friday, November 6, 2009

1st day orentasi membosankan..

orentasi la pulak masuk2 tuk intake aku di klmu nie...
aku ringkaskan la ek coz aku xcukup mase skarang nie..

2 nov 09 (isnin)

disebabkan aku xtahu menahu langsung akan jadual yang ditetapkan tuk daftar hari tue aku pown wat keputusan tuk pergi jer pada jam 9 pagi..

standard lah mase ofice hour kan (9.00 am to 5.00 pm)
so sampai2 tue aku ngan adik aku Aini berpisah koz dia nak gi tgkat 2 ader kelas kul 10
memandangkan decide nak ada pkul 9 pagi so kena kuar seawal 8 pagi nek bas...
aini cakap 10 minit jalan dari tempat bas turunkan ke bangunan klmu kalau jalan cepat tapi aku rasa macam 15 minit jalan...lenguh kaki aku nie nak jalan..
by the time aku arrive jur kat bangunan wisma sachdev kat ground floor tue aku blur xtaw nak wat aper..aku pown naik lah 1st floor jumpe dengan bahagian kaunter yang aku xtahu la management department lah kot..

ramai lak orang so malas nak tanye...turun balik tingkat bawah kat ground floor and then jumpe this kakak lah kot sebab dia amek degree level and secare kebetulan pown same intake ngan aku
so dengan ramah nye aku la yang mulakan dulu perbualan..

dia asal dari ampang, umo dia aku xdengar la plak sebab suaranya yang terlalu perlahan itu kan..nama dia lagi lah...tp dia certified punye level and aku respect dia as kak lah..aku minta nak tgok jadual orentasi rupe2nyer pkul 10 pagi baru start...
okay.......so after tnye direction dekat pak gat yang kat ground floor tue aku menuju ke level 3 kat hall...ramai da orang dalam hall tue rupe2nyer..
so stay kat sebelah adik nie acctually line seats yang aku duduk tue kebanyakkan amik kos diploma in nursing....
adik2 tue pown dengan ramahnye perkenalkan diri...aku lak yang tersipu malu la kan...

pastue orentasi dimulakan...
10.00 am student registration & orientation briefing (Pn Rajesry Subramanian)
yang merupakan senior executive student affairs & src
11.00 am students support and development En HAsnol Shahib Alwi assistant manager,student affairs..

and then lunch and then bla bla bla aku da mula bohsan dengan orentasi nie..
dalam pukul 4 petang ley balik...
aku dengan aini pown berjalan dengan kadar yang laju lah sebab waktu tue bas da sampai kan....
bayangkan lah 15 minit berjalan ke bus stop tue dengan memakai baju kebaya aku tue

memang terbaek lah kan???

da tue aku terpaksa berlari kejar bas sebab dia nak jalan dah...naseb baek lh dia buka pintu tue kasik kami masuk...

sampai kat kondo aku beli dinner and the balik rehat...
besok lak kena datang tuk orentasi seterusnya...
mak, bohsannye!
.
.
.
.
maaf tiada gmbar ditangkap sebab aku tengah bohsan and kepala aku pening kes cuaca x menentu...

No comments: