Followers

Friday, November 6, 2009

last day orentation weh!

before nak citer panjang2 pasal last day orentasi nie aku nak gtaw dulu pasal 1 bende nie...

bukan ape la sangat bagi U all tapi for me agak penting la nak statedkan di sini bahawa dekat tempat aku stay nie ader jual ice-blended yang sedap....

eleh,itu jer ke...?
ceh, aku ingat ape la kan...?!

sabar2 bawak mengucap...
aku nak cite nie yang ko sibuk apesaL..!

ape yang specialnye this ice-blended tue da le sedap, murah lak tue...

nak taw x harge dia berapeee...?
.
.
.
.
.
harge dia.....................RM1.00 kot!

okay2 so sori sgt kalau korang rase x best pun citer nie
nak wat macam mane kan aku suke makan...
da ketagih kot dengan ice-blended nie...

berbalik pade aku punyer orentasi yang terakhir nie...
asal mula confirm lah lambat kan..
cakap pukul 10 pagi tp nie da nak dekat 11 pagi tapi x start2 lagi..
and then pas da tunggu lame tue ade masuk lah yang berkaitan
name dia x yah le sebut...senior je la yer...

aku mule2 ingat dia tue orang siam...tapi dia pakai sari...hurm
tapi care cakap okay je melayu dia..
dia pown perkenalkan la name dia...and dia suh la semua yang dalam dewan tue fikirkan kenapa
dia memakai sari hari nie..
hurm....aku tau dah tobat kena menari la tue....
tah2 kena menari lagu industan pa...tobat aku yang lompat nak menari dulu...hahahha
bukan ape sejak dua menjak amboi baru stay kat kl da macam lama lak aku stay kan...
xde la satu umah aku duk nie semua gila tengok cita hindustan...
nak dijadikan cerita lak aku bawak mai 2 cd cita industan ngan 2 cd lagi aku g beli ngan angah kat mydin masa hari kedua aku orentasi tue...
best taw kami memang satu rumah layan je...
aku siap menari lagi...ade jer yang join menari sekali ngan aku kan..?
oioioioioioioi!!!!!!!!!
ape ke kesnye aku cite bab nieh..???

maaf maafkan aku...teruja sebentar di situ ya...

berbalik ke aktiviti orentasi nie...ade la dalam pkul 11.30 cam tue baru la geng2 mpp nie suh semua student2 turun ke basement..
nak torcher kitorang la kan suh kitorang turun gune tangga...
memang best la dari tgkat 3 ke basement kan???

xper, aku xkesah pown...xamik ati pown

da ade semua kat basement...aku pown berkenalan lah dengan rakan2 baru aku...
and kebetulan kena wat group so aku pown get to know my group sebelum pertunjukkan dari
kelab kebudayaan wat persembahan tarian
wah,memang aku terbeliak mate kot....
sebab mpp dia yang selebihnye ader dari kategori....erm aaauuuw!
adus,maafkan lah diriku yang x dapat nak tahan diri dari mengata kan
katenye mpp....xley pakai subang bagi lelaki...skirt,suar pendek...
asal lak geng2 kebudayaan ley pakai kan..?
aku da mula kehairanan....ade jugak ker keistimewaan diberikan kepada mereka2 nie..?

ini x adil lah kan..? satu lagi macam cara badge kitorang kali nie banyak lak peraturan kasut selipar xley pakai, kena beli baju t-shirt klmu, xley kaler rambut, skirt xley pakai, tindik2 subang n sebagainyer....

okay berbalik pade kes aku yang aktiviti orentasi nie....
.
.
.
.
.

aktiviti pertama: student2 dari kelab kebudayaan menari satu malaysia...
yang perempuan ok jur, yang lelaki tue semua auw2 taw...adus....

second is semua mpp berbaris perkenalkan diri mereka sebagai faci2..
then semua diminte bangun menari chicken dance!

wah, malu siut!


aku pown dengan selambanye lah menari lagu tue.....diorang pasang lagu cepat2 kot...
then dah siap menari chicken dance tue yang da ade group diorang bagi la satu faci kepada setiap group untuk buat aktiviti seterusnye...
iaitu.....macam yang group cheering tue lah....
kebetulan my group nak wat paling simple so kami nak wat first sekali...
so that xde la rase malu sangat...
serius to say....memang kelam kabut kot...and x jadi langsung seperti yang plan sebab mcm cepat2 jur wat tue....get it over and done with...malu kot ramai kat basement tue tengok kitorang
and then after semua group wat cheering semua tue
aktiviti seterusnye tue simon says...
sape yang salah wat ikut arahan memang kena kuar dari game...
akhir sekali jur silap wat then kena kuar...malu kot...!
sebagai dende kan....semua yang kuar tue kena pi kat depan2 menyanyi and menari mengikut mpp tue...

lagu apa???

jalur gemilang....!

hahaha sedih gile...da la tue juru kamera tangkap gmbar2 nasib lah stay kat row ke 2 kan
and then lepas da siap semua aktiviti tue and bla bla bla kena ceramah pasal ape2 lagi tue
mase menunjukkan pkul 1.30
aduh la...habis la masa rehat sejam pukul 2 kena masuk....
da le perut tengah menyanyi lagu linkin park dari pagi td lagi...
nak pengsan kot...naseb ade cookies ala2 chipsmore....
sempat solat ja pown
then pi ke level 3 pkul 2 ader lak aktiviti hostel
amik attend and sembang2 n mengenali mpp hostel lak...
muka aku masa tue dah macam nak telan orang da kot sebab kelaparan
nak dikatakan naseb aku masuk awal dalam dewan,
yang lmbat masuk semua kena naik pentas
...

aktiviti yang nie plak la kena buat kan..? aku da mula nek bohsan nie

group dibahagikan melalui bulan kita lahir....
so da aku februari kena masuk group tue...mule2 ade 6 orang...then dapat tugas tuk buat logo kumpulan,nama kumpulan sekali dengan cara kami nak statekn group kami melalui sorakan ke ape2 ker...
so mase tengah bincang2 tue....ade student baru datang...berkumpul depan pentas...
dari sabah and sarawak...
so diorang pown ikut kumpulan mengikut bulan kelahiran...so bertambah la ahli group aku..
yang td hanya perempuan sekarang ade lelaki...okay...?
and then mase tamat...kitorang wat latihan pasal nak wat ape jenis sorakan...
so kitorang punye nama group misi...
and logo kitorang ade gmbar ayam, glass, dengan mcm bentuk tuk hospital sebab dalam group aku tue ade yang amek nursing,ade yang amik kulinary art aku hotel jadi kami gabungkan lah semua tue...
lepas mpp2 semua wat undian and kami yang first group yang kena present memang shocking giler lah sebab dengan logo x kaler ape pown...
pastue dengan tarian pown berterabur

so memang terbaek lah kan!


aku waktu tue dah gelabah giler rasa cuak da kot lupa habis steps nak wat cam ne...
dengan lighting dia atas pentas tue memang rasa nak terkencing kot!

so kami pown hentam jer wat seperti yang diplankan...
and settle tue kami tarik nafas lega...
xkesah menang atau x...asalkan kitorang had fun wat semua tue....
kelakar lak rasenyer..
lebih kurang dalam 3-4 group yang wat persembahan siap, tetibe ade annoucement suh kitorang semua gi ke basement...sambung kat situ sebab hall tue senior nak pakai...

so pi lak ke basement yang penuh dengan orang....
memang malu lagi lah kalau aku kena present kat sini td...
lega rasanya...
tengok persembahan group by group tue kelakar giler....
and ley kate semua bg komitmen la tuk semua aktiviti yang diadakan..
then after semua group dah performs....then acara penyampaian hadiah...
aku x tangkap gmbar pown...hahhahaha
tapi aku ade amik video tapi x yah le aku nak upload di sini....
hanya untuk tantapan aku jur...coz xnak le nanti mcm menyindir lak kan...
k itu jer and then semua beredar pulang...
ape yang penting kehadiran kami for intake nie disambut dengan meriah sekali since kami students memang sportting habis!

p/s: aku balik umah tue kaki aku betul2 sakit.....tapi masih ley menari untuk lgu2 industan semalam....hahahaha and bangun lewat hari nie...hahahahah

okay itu jur.... nnt aku senang aku post entry baru k....
kelas aku start isnin nie....
ok daaaaa......!

No comments: